Zaira's Pocket Money

Everything 'bout Zaira

Lilypie Second Birthday tickers

-US-

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

27 March 2015

AZAM tahun 2015

okey..okey..mak temah dah terlepas keretapi... baru hari ni gedik2 geli nak update pasal azam... bukan nama pakwe jumpa tepi jalan... ni AZAM tahun 2015... suka la kan..biar lambat asalkan ado...ko ado? hahhahah

ni untuk track n monitoring diri sndri... last entry pasal azam2 ni smua tahun 2013 punya.. 2014 xtertulis la pulak...hmm... its ok....

meh kita tgk .....

ACHIEVEMENT TAHUN 2014.

1. Jadi MAK yg sempoi, cool n SABAR...
 ni mmg out. aku lebih kpd mak y garang. Zaira mmg takut ngn aku n lebih kpd abah if kna marah ngn aku. tahap kesabaran mmg kurang. dia skg dah 1 tahun 10 bulan... tapi klu nak tdo, ngn akuuuu jgk.... manja tu still ada... 

Azamnya tahun ni... kurangkan marah. xmo jerit2...insyaallah

2. Improvement dalam kerja.
 Still ngn Bina Schedulers. Kerja dah up sket. Skg dah jadi Sr. Planning Engineer. Alhamdulillah, Big improvement dalam 2 ++ years. Gaji ada la up sket. Dapat kepercayaan utk lead project walaupun secara belakang tadbir. dah jadi sotong sbb kerja sgt byk bukan jadi lembut yer, tapi sgt byk leh upgrade diri sndri. 

3. Saving Account
Alahamdulillah, tahun ni bills smua cantik. xder yang terlepas/skip bulan. smua ontime. saving ada sket ja... kurang bertambah n byk y kna korek balik. Its ok.. lebih baik korek tabung dr meminta2...kannn....

4. Nak g holiday
ni mmh azam dah dah berzaman... dr dulu kini n mungkin selamanya xtercapai. commitment lagi priority dr nak g jenjalan. insyaallah ada rezeki suatu dan ketika nnti.

5. Rumah baru
 Alhamdulillah, akhirnya berjaya beli rumah sendiri. walaupun dah terlambat, umur dah 29thn baru nak beli rumah. xpa la.... lain org lain rezekinya... aku lambat nak buat camna...

Beli rumah kat Taman Bandar Ekar, Rantau Negeri Sembilan, single story end lot. price Rm 210k ++... klu ikut schedule dalam tgh tahun 2016 siap. lepas ni eden jadi orang nogori... huahahhaha...


AZAM TAHUN 2015

1. HAMBA ALLAH
 dah niat dlm hati, nak buat spy 2015 adalah tahun terbaik dr segi hubungan aku ngn Allah. Insyaallah.

2. KURUS.... denggg....
Ni buKAn saja gatal2 or geli2... ni betul2.. bukan cobaan... dah start dr awal tahun lagi. Sbb sebenarnya ialah reading gula naik...da sampai 17 haritu. terus rasa insaf... so dah lebih 3 bulan - no sugar, no carbo... nasi, mee dan keturunannya mmg xmakan. makan protein ja... 

berat mmg x kurang pun, tapi saiz ada la mengecut sket stakat ni...ka aku y perasan n syok sndri? reading gula dah turun tapi dok main area 10-12 lagi... kna teruskan usaha MURNI ini...huaaaa... sgt sedih.  paling2 xtahan, abang hensemku aka husben cakap dia cabar aku, hjg tahun kna tinggal 80kg only.... biar betul. skg ni 113kg, 30 kg kna buang... tapi xper... aku sahut cabaran tu....

3. KERJA
ni mmg sgt meruntun jiwa. mmg aku sndri rasa aku byk improve dlm 3 thn ni kerja ngn BSSB. tapi depa x appreciate stuff yg lama2 ni.. tapi xper, aku ada target aku sndri. Tahun ni aku target nak up dr Sr Planning Engr ke Planning Manager. aku cabar diri aku sndiri. Go go...!!!

4. ANAK.
Zaira tahun ni dah 2 thn. aku leh proceed ngn next 'project' dah sepatutnya. tapi masalah gula tu yg merisaukan. so dalam masa yg sama merawat kes gula aku, aku akan start 'trying'. kot2 kes gula mmg xsetle, kita jd doctor sndri balik mcm dl2. no ada hal... insulin or not, 'project' kena diteruskan. Doakan yg terbaik.

5. SAVING
hujung tahun aku target kna ada dlm bank atleast RM10k. walaupun sket, tapi bg aku atleast ada dr xdak. tahun ni jgk nak try stlekan hutang2 yg ada kecuali hutang motor abang hensemku... tu dIa stle sndri. 

xmo too ambitious.... nak yg mmg boleh buat. bagi aku, 2014 adalah antara pencapaian terbaik aku dr segi kerjaya n life tapi sgt byk ruang utk improvement. Insyaallah, boleh. 


No comments:

Post a Comment